Vilken helg!!!

Ja det var en intensiv och händelserik helg! Fredagen var relativt lugn med cupcake bak med Dennis och lugn hemmakväll.

På lördagen var det sedan dax för årets första brottartävling för Cornelia. Första tävlingen i den nya ålderskategorin Flickor äldre o ny vikt 48. Det var tuffa motståndare som Cornelia mött förut, i alla fall 3/4. Det blev en vinst och tre poängförluster men envis som hon är gav hon aldrig upp utan kämpade till sista stund. Tyvärr åkte vi hem innan prisutdelningen, Corre hamnade ju utanför pallen, men hade blivit utsedd till bästa fighter i dagens match typ, mot en av tjejerna. Men jag tror det var en ganska stolt tränare som hämtade hennes utmärkelse! :-)
På kvällen gjorde man inte många knop. Det blev lite mat och mys i soffan och tidigt i säng.

Söndagen då gick ju även den i brottningens tecken... Jag och Corre åkte med två andra brottartjejer och en till mamma, till Team syds träningsläger i Ljungbyhed. Det är verkligen bra och tuff träning. Och alla tjejerna gjorde mycket bra ifrån sig.
Det kan gå rätt vilt till på dessa läger, speciellt när det är 45 tjejer från 10 år och uppåt.... Jag satt och snackade med två fd Envig brottare när jag plötsligt fick en jäkla smäll i ryggraden. Det var två småtjejer som landade på mig efter ett kast. Inte så skönt... Men jag överlevde. :-)

När vi kom hem blev det hemlagad pizza. Men då min mage var lite knast hoppade jag mat då och körde till gymmet istället. Det blev mest konditionsträning men även lite styrka. Jag älskar att utmana mig själv, när kroppen säger NU räcker det, då gör jag 8 repetitioner till. För som vi sagt till dottern i alla år, det sitter i huvudet! Så det var bara att kämpa på.
Efter träningen satt det fint med pizza kan jag lova! :-)

Idag är det måndag igen. Det blir inte mycket idag. Jag tänkte städa undan det sista från julen, byta lite gardiner och leta fram lite fönsterbelysningar. Det blir ju sååå mörkt nu när ljusstakarna är borttagna.
Sen ikväll blir det ju brottning igen, i Lomma för Dennis och i Dalby för Cornelia.

Ja vad skulle man gjort utan barnen och deras aktiviteter?!

Nä nu får jag se om jag får upp den lille gulliganen oxå, han verkar rätt trött.... :-)

Ha en fin dag alla, var rädd om dig! Det finns bara en av dig! <3

Kommentarer
Postat av: Karin

Heja Helen! Kör hårt bland hantlarna och vikterna... fast kan du köra 8 reps till med lite vilja så kör du nog för lätt... hi hi ;-)

Postat av: Helen

Hehe tack Karin! Jo jag vet.... Jag är lite feg där med vikterna... Har lixom redan innan bestämt mig för att jag inte kommer orka mer... Får tuffa till mig lite där, jag lovar! :-)

2012-01-18 @ 15:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0