Nytt år, nya möjligheter!

Ja mina vänner, det var löjligt länge sedan jag skrev sist! Men, jag ska verkligen göra ett försök att skärpa mig...
Så har det blivit 2012, och året har börjat utan större sensationer. Allt rullar på som vanligt.

2011 slutade väl. Löftet jag gav nyår 2010 lyckades jag hålla, mer än väl. Jag lovade mig själv att gå ner en del under 2011, jag lyckades inte bara gå ner, utan även att nå målet. Vilket känns helt fantastiskt. Nu kämpar jag med att hålla målet, min kropp känner uppenbarligen att den ska gå ner mer, men det får jag inte enligt doktorn. Så nu gäller det för mig att hitta balansen mellan kost och träning så att jag kan hålla mig på målvikten.

Nu kommer ett genomslag för mig, jag ska för första gången öppet avslöja det jag våndats och skämts för så länge.

Jag vägde 106,7 kilo till mina 168 cm.... Mitt mål enligt läkaren är 67 kg, själv har jag satt målet 65. Jag ligger något under nu men har intentionen att landa på 65 kg.

Ja min startvikt har jag aktat mig för att avslöja, men nu bryr jag mig inte längre. Jag har fått distans till all ångest jag kände då. MEN, en sak kan göra mig heligt förbannad idag, det är när folk, vänner pratar om mig, hur jag såg ut innan. "Shit du var sååå tjock" "det var bara rumpa, hela du" mm mm. Men hallå!!!! Det är ju fortfarande MIG ni pratar om! Jag har under senaste året lärt mig att älska mig själv, även som jag såg ut förut. Jag tyckte att jag såg ok ut, men mådde inte så bra fysiskt och tog därför tag i det hela.
JAG kommer aldrig att glömma hur jag såg ut och hur jag mådde. Och jag vet verkligen vem som är mina vänner.
Kom gärna med komplimanger men snacka inte skit om mitt tjocka jag för då blir jag faktiskt ledsen!

Slutligen vill jag tacka alla er som stöttar, kommer med pepp, uppiggande ord och komplimanger. Ni är bäst!

Önskar er alla en fin helg! Här blir det en helg i brottningens tecken... :-) Kramar

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad är det för vänner??

Förövrigt så har du varit så duktig tjejen!! Härligt att du är i mål:) Men som du skriver..det är NU jobbet börjar, att ligga kvar där :) Men eftersom du op så kan du ju inte gå upp lika lätt heller. Johan har blivit av med 23 kg sen sin op, 7e dec. Han mår prima, tror knappt han är opererad :P

Å själv så knallar jag ner i vikt med GI, härligt ! Jag kan ju inte vara större än karln min nu, ett härligt pepp! :) Jag tycker iaf du var lika fin då som nu..men jag vet hur man mår, å det måste kännas underbart att slippa det ! Att känna sig lätt och handla de kläder man tycker är snygga, det är det jag längtar efter mest . Kramar och lycka i det nya året.

2012-01-13 @ 08:59:36
URL: http://vimsmaja.blogg.se/
Postat av: Helen

Ja jag vet inte vad det är för vänner... Inga bra i alla fall...



Jo men jag har inte svårt att inte gå upp i vikt, det är att få stopp på raset, som jag kämpar med... :-)



Så härligt att Johan mår bra efter sin op. Och vilken morot för dig... Duktig du är! :-)



Det var ett av mina första mål, att komma under mannens vikt. :-)



Ja och du har alltid, så länge jag känt dig, varit en go och vacker kvinna. Det är ju oxå det man har innanför skalet. Är man ful inuti, då blir man ful utanpå oxå... Eller hur!



Ha det bäst och fortsatt lycka till med din diet! :-) Kramar

2012-01-16 @ 07:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0