This is my life...

Ja ni får ursäkta om jag plötsligt chockerar er alla, men nu tänker jag faktiskt vara lite djup! Som de flesta av er vet, har jag genomgått en stor livsomvändande händelse, nämligen en Gastric bypass operation. Ja fredagen den 1 april 2011 var den första dagen på resten av mitt liv.

Jag är så fantastiskt tacksam som fått vara med om detta, jag är så glad att fick redskapet att kunna föra mig själv på rätt spår igen. Mot ett nyttigare, lättare och hälsosammare liv.
Aldrig har jag skrivit någonstans vad jag vägde som mest, och än är jag inte redo för det i heller, jag skäms nämligen för att jag lät det gå så långt. Nån gång kanske jag kan släppa skammen och "komma ut" men inte än...
Dock kan jag säga att jag snart inte ligger i facket Fetma utan snart "bara" är överviktig, men samtidigt tycker jag inte att jag känt mig så hemma i Fetma facket, som jag läste på en tröja idag; Jag är inte tjock, jag är fluffig!!! Det tycker jag passar bättre in på mig! Men jo jag vet att jag är en lite tjockis, men jag har faktiskt inte bara lidit av det. =)

Idag har jag gjort nåt vågligt, jag har köpt en dyrare klänning över nätet, utan att prova... Hoppas, hoppas.... Men som man säger hälften vågat är hälften vunnit!

Som jag nämnt förut är jag så glad och tacksam för alla goa människor jag har i mitt liv. Folk som jag egentligen inte känner så väl, men som ger mig så mycket positiv energi att jag känner mig helt bubblig! <3

Nä nu får jag sluta innan nån tror att jag går på droger eller nåt! =) Jag är ju bara "High on life". Och om nån nu skulle tycka att jag är för positiv, sorry men det får ni ta helt enkelt!!!

Puss Puss på er....

Kommentarer
Postat av: Alexandra Möller

Man kan väl ändå inte bli FÖR positiv!? :) Puss

2011-05-08 @ 12:29:12
Postat av: Linda

Håller med Alexandra, FÖR positiv kan man då inte bli! Å är det någon som tycker det så är det en bitter jäkel ;)

Underbart gumman att du känner som du gör. Då gjorde du verkligen rätt val! Kramar

2011-05-08 @ 20:14:41
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Helen Nielsen

Nä det tycker inte jag i heller, men du vet det finns olyckskorpar som själv har problem och måste dra ner andra med då.... Det finns många sådana tyvärr... Men jag fortsätter vara GLAD & POSITIV =)Puss puss

2011-05-10 @ 09:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0