Nu har jag tappat 20 kilo....

Och det känns helt fantastiskt! Det går inte jättefort utan precis lagom. Min önskan är ju att både kroppen, huvudet och skinnet ska hinna med i förvandlingen. Det som nu ligger lite efter är skallen. Jag ser mig själv som stor ännu och har haft svårt att hitta en klädstil som passar mig nu. Jag har ju letat modeller som jag haft innan, men dessa sitter inte så bra och framhäver inte det som faktiskt kan framhävas nu. Men jag har börjat handla lite annorlunda nu, framförallt köper jag kläder med färg, och inte helsvart som jag oftast gjorde förr. Jag måste testa lite färg och inte gömma mig mer. 

Jag har en hel del att hinna med idag då jag är ledig. Skulle gjort en del igår, men fastnade i annat.... =)
Jag hann en del av det igår i alla fall, men måste idag storhandla mat, tvätta, träna och sen ikväll blir det träning. Sen MÅSTE jag hitta kvittot på min iPhone, den bråkar väldigt mycket med mig nu och garantin går ut i juni..... 

På fredag ska vi på vårfest med dotterns klass. Vi ska vara nere vid havet här i Lomma, så antingen blir det en härlig kväll vid havet eller blir det vind och regn och vi får flytta in i Envigs lokaler istället! Men det ska bli kul!

Sedan på lördagen var det tänkt att vi skulle ha 80 års jubileum med BK Envig, men det är för få som anmält sig och det blir nog inget. Istället behåller vi den inplanerade barnvakten och gör nt bara jag och gubben. Eventuellt går vi och ser på den senaste Pirates of the Carabean på bio! Och sen hem och delar en flaska vin och njuter av barnledigheten.

Jag har nu sökt ännu ett jobb... Jag känner att det hade passat mig helt perfekt men vi får se om dom tycker detsamma... Hoppas bara man sticker ut så att dom kallar mig på intervju i alla fall. Sen kan man bara leva på hoppet. Men jag känner att det borde vara min tur här snart! Jag har sökt ett tag nu och varit löjligt nära så nu får det f-n vara min tur!

Nu får jag väcka min lille grabb som ligger och trynar i min säng, vaknade inatt av ett knotigt litet knä i ryggen... Han hade drömt och var rädd den lilla sparven! =)

Ha det gott alla, puss och kram

Kommentarer
Postat av: Åsa

Helt fantastiskt att läsa om din "resa":-) Så härligt det måste kännas för dig,stort grattis! Hoppas att jobbet blir ditt,kram

2011-05-24 @ 09:12:02
Postat av: Linda

Du ÄR grym gumman !! Fy fan så härligt för dig ! Förstår att inte huvudet hänger med riktigt, men det är ju ett härligt problem ;) Kram

2011-05-24 @ 11:45:20
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Kicki

Vad roligt det är att läsa hur bra det går för dig! Jag hoppas det blir så för mig med. Tror det jobbigaste är att få med psyket i viktnedgången.

Kämpa på... Kicki

2011-05-24 @ 12:04:22
URL: http://kickilinasviktresa.blogspot.com/
Postat av: Helen Nielsen

Tack Åsa! =) Ja håll tummarna så ska det nog lösa sig! Kram

Ja Linda det är ett problem som jag kan leva med, och det lär nog bli bättre! Kram

Hej Kicki, vad kul att du hittat hit. Jag läste oxå en del andra bloggar inför min op. Ja eftersom jag mår bra i övrigt är det huvudets fördröjning som är jobbigast! Lycka till Kicki, ska läsa din blogg oxå! =)

2011-05-27 @ 06:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0