Arbetet har börjat...

med va? Jo jag ska ut och göra stan osäker imorgon och för att det ska kännas bra har man ju fått göra lite renovering om man säger! =) Ansiktsmask, vaxning, ögonbrynsplock och lite annat smått och gott. Hehehe tänk över ett dygn innan man ska ut börjar fixet! Ja det blir ju så med åren... Dottern, lilla fröet på snart 11 år sa, "men mamma varför sminkar du dig och har så mycket olika krämer?" "Ja du lilla vän, det förstår du med när du närmar dig 40 och har fött två kottar, då krävs det lite underhåll för att det ska se så bra ut det bara går..." 
Och att man sen har tid och tålamod skadar juh inte! =)

Idag hade jag ont om just tid, jag hade två timmar på mig att shoppa nåt till mig som jag kan ha imorgon. Sen var det dax att hämta Dennis igen. Jag hade ju sett ut två blusar som jag skulle välja mellan, men så klart när jag provade dom igår så passade dom inte längre, hängde som en potatissäck typ.... Så det var bara att ge sig ut och fixa nåt nytt... 
Jag åkte till Nova, Lund, gick raka vägen till Woops, butiken där jag handlat en del i förut, roffade åt mig nära 10 överdelar. Två var ok och hamnade i kanske högen men resten satt som jag vet inte vad. Jag lider av en identitetskris!! I mitt huvud klär jag mig som förr men det funkar inte längre!!! Jag skulle behöva de brittiska härligheterna Trinny och Susanna som hjälpte mig att hitta mig själv igen och en klädstil som passar mig! Så tyvärr blev det inget därinne. Hamnade istället på Joy, där jag handlade en topp, ett linne och en blus. Inget av det i helsvart! Jag har nämligen sällan varit ute och dansat i annat än svart! Men nu blir det lite färg! 
Vita jeans och en blommig blus! Hahaha lät sådär men jag får väl helt enkel sätta in en bild på ländet sen! =)

Nu är det tänkt att jag ska städa, på söndag blir det nämligen kalas i huset. Cornelia fyller 11 den 22 men vi firar till helgen. Men så fastnade jag vid datorn.... Facebook och sen här.... =)
Jaja jag får skriva klart här sen ta tag i saken!

Igår tog jag ett beslut! Jag har varit långhårig länge men har alltid velat klippa av håret, dock inte så länge jag såg ut som en fotboll i ansiktet, nu liknar jag nog mer en handboll eller möjligen en teknikboll så nu jäklar! Tid är bokad hos underbara Mona på Salong nr 5 i Lund och snart faller lockarna! 

Det ska bli så kul att träffa Maria och hennes vänner imorgon. Är dom bara hälften så trevliga som Maria så blir det toppen!!! =) 

Mitt lilla hjärta hällt på att hoppa ur kroppen igår då jag kollade semifinalen på Melodifestivalen. Var dom tvungna att hålla på Sverige ända till slutet!!!! Hehe kul så här i efterhand men jag fick en mörk flashback från förra året då Anna föll på mållinjen. Men heja Erik, det blev ju finalplats! Nu återstår det att se hur mycket av finalen jag ser då jag ska på tjejmiddag! Men jag överlever nog ändå! 

Nä nu får jag sätta fart så jag får något gjort innan mannen kommer, nu blir det powerstädning...

Ha en underbar helg allihopa och sköt om er! Puss & kram

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0