Plötsligt händer det...

Ja den där Triss reklamen har ju satt sig fast i skallen, men aldrig har det hänt att vi vunnit nåt särskilt, tills för några dagar sen....

Min pappa har i hemlighet anmält oss till en tävling på Burlöv Center. Man skulle skicka in en bild och en motivering på varför man skulle vinna. Jag kan tillägga att vår baksida ej var så vacker....
Så här skrev han:

"På Burlöv Center en tävling jag fann, tänkte: vad kul om jag vann.
Så med kameran i handen och i flygande fläng, kastade jag mig i bilen och körde en sväng.
Till Lomma jag körde och till dotterns villa, för deras uteplats mår riktigt illa.
Dottern jobbar skift och med Urban är hon gift.
Båda barnen tränar brottning och iband har dom lottning,
om vem som kör barnen för att träna och vem som i köket ska tjäna.
På treassen står en gammal bänk och skräpar, medan dotter och svärson sliter och släpar.
Någon tid över för terassen lyckas dom sällan finna, därför hoppas morfar att familjen ska vinna!

Ja och i onsdags kväll knackade det på dörren och 5 personer från Burlöv Center kommer in här. Med diplom och skumpa och diverse trädgårdsprylar för 60,000!!! Dessutom ingår det en grillfest med kock för 12 personer! Ja herre min dojja, vi blev helt tagna på sängen! Konstrotting möbler, dynor, kuddar, filtar, trallgolv, gardena vattningsvagn, massa växter och mycket mera. Man skulle dessutom skicka personal på tisdag (imorgon) som ska hjälpa till att placera ut allt och få i ordning, men vi tyckte det var syna att låta så fina prylar stå så vi har själv fått upp allt och har ätit middag ute varje kväll sedan i torsdags! Och vi trivs kanonfint!
Självklart är vi otroligt tacksamma mot pappa som gjort detta för oss, och han och mamma är givna gäster på grillfesten! =)

Ja helgen har varit extra lång med Kristi himmelfärsdag och Svenska flaggans dag. Och även om jag jobbat har det varit en härlig helg med fint väder och mycket mys med familjen. Och Lille Skutt, Cornelias kanin som nu kommit till oss. Han trivs nog bra här, men tyvärr bits han, får väl ut och se om det finns en munkorg till kaniner...
Denna vecka lär oxå bli händelserik. På torsdag ska vi ut till Staffanstorp då Urbans brorsdotter Erika tar studenten, det ska bli kul! Och INGEN av oss ska köra, lär ju dock ta det ganska lugnt ändå för på fredag går färden vidare mot Karlskrona då Sophie tar studenten. Himla kul det med och så har vi lyckats tigga oss till tak över huvudet hos goa Susanne Ling! =)
På lördagen vänder vi då tillbaka hemåt för att gå på fest med Kim och hans Janine, där får vi träffa folk som vi inte träffat på väldigt länge! Det ska bli supernice.
Så idag har jag varit ute och köpt mig en Maxiklänning! Äntligen hittade jag en som jag gillade och som satt bra. For in och ut som en vilde genom butikerna på Entré i Malmö. Stackars mannen sprang efter hahaha. Men han var nöjd med att det gick så fort ändå.

Imorgon blir ingen kul start för mig, tandläkaren kl 10.00 USCH!!! OGILLAR starkt... Men men, det är så illa tvunget! Man kan bara hoppas att jag inte har så mycket hål så kostnaden blir därefter....

Imorgon blir det även lite fix, köpa studentpresenter, en ny pincett-ögonbrynen ser ut som jag vet inte vad!

Har otroligt nog avslutat kvällen med en joggingtur. Jag har ju nu anmält mig till I-form loppet i Malmö den 30/8 och måste sätta igång att springa nu så jag orkar runt i alla fall. Det lär inte gå fort men jag ska göra det!!! =)

Nä mina vänner, nu ska jag fortsätta kolla film sen är det dax att slå rövva i ejderduna! Puss på er

Kommentarer
Postat av: Jessica

Grattis till trädgårdsvinsten!

2011-06-07 @ 20:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0