Skärpning...

Ja fy vad jag har slarvat med bloggandet... Det är ju evigheter sen sist.. Men, jag kan ju inte skriva bara för skrivandets skull, jag måste ju ha nåt att skriva om med! :)

Nu har jag haft mina tre veckors semester... Under de veckorna hann vi med att fira Midsommar på Lalandia, umgås med vänner och så var jag och barnen iväg 4 dagar på Öland. Där bodde vi i en liten stuga på Safari camp och det var kanon. Det enda som i så fall var negativt va att det var så otroligt lyhört i stugorna, släppte grannen en fis i sitt kök hörde jag det in till mitt kök!!! Och så var det otroligt gott om mygg och fästingar och de älskade vårt blod. Dennis fick två fästingar, en mitt på snorren och en i ljumsken, Corre fick en i knävecket... Urk...

Detta är nu min andra arbetsvecka sedan semestern och jag står nu framför en 60 timmars nattvecka. Inte så stimulerande då mannen har semester nu, men å andra sidan inte mycket jag kan göra åt saken i heller... Bara att gilla läget.

Cornelia åkte igår iväg till Norrköping och Stadium sports camp. Det är första gången hon åker iväg på nåt själv och sover borta så länge. Dom får ju väla en huvudsport och sen får dom testa på lite annat med. Hon valde så klart brottning. Dom är tre tjejer och fjorton killar på brottningen. Dom får nog jobba hårt skulle jag tro!

Denna vecka blir ju bra uppvärmning inför de 14 dagar hon snart ska vara borta, då hon åker med sin mormor och morfar till Marmaris i slutet på juli. Lilla gottegrisen... :)

Nu har vi börjat att byta ut gamla möbler här inne med. I stora rummet har vi köpt en tv-möbel modell större och nu även en hylla att förvara ex glas och tallrikar och allt annat man vill gömma undan. Båda ur serien Bestå från IKEA. Den senaste köpte vi igår och har inte satts upp än.  

Ja idag var det vägning igen... Det går mycket sakta neråt nu, typ några hekto i veckan bara., Men så tränar jag upp mina gamla avdankade muskler oxå och dom väger ju mer. Så jag är inte orolig alls, börjar ju dessutom närma mig målet nu och känner ingen brådska. Har tappat 27 kilo nu och hjar kommit dit där jag kan ge mig ut och springa en runda utan att dö på kuppen! Och bara det är ju skitbra!
Jag har alldeles nyss kommit hem från en halvmilarunda i 27 grader. Det var ruggigt tufft att springa i denna värmen men det gick.

Nu ska jag fixa lite föda så jag orkar med resten av dygnet. :)

Önskar er alla en fortsatt skön dag! Puss o hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0